Down Sendromu

Down sendromunun tedavisi için bilimsel çalışmalar devam etmektedir. Down sendromunun tedavisi özel eğitim ve programlarla desteklenmelidir.

Down sendromunun tedavisi ile ilgili birçok çalışma devam etmektedir. Down sendromu, insanda 21. kromozom çiftinde bir tane daha kromozomun varlığındaki genetik farklılığın bir sonucu olarak ortaya çıkar. Vücutta fonksiyonel ve yapısal değişiklikler gözlenir. Bu insanlar zihinsel anlayış eksikliği, benzersiz yüz görünümü ve öğrenme güçlüğü ile karakterize edilebilir.

İnsanlardaki hücreler genlerden oluşur. İnsanın genlerdeki fiziksel özellikleri ve kişilik yapısı. Genler, kromozomlarla birbirine bağlıdır. Kromozomlar, 23 çift kromozom içeren çiftler halinde kümelenmiştir. Yani toplam 46 kromozom olmalıdır. Down sendromlu kişilerde bu sayı 47’dir. Buradan da anlaşılacağı üzere hastalıktan çok sadece genetik farklılıktan oluşan bir durum söz konusudur. Bu 800-1000 doğumda bir bulunur. Annenin yaşı en büyük faktörlerden biridir. Hamilelikte veya doğumda tanımlanabilen bir durumdur. Çocuklarda hafif veya orta derecede zeka geriliği olabilir.

Down sendromunun tedavisinde, erken terapi ile gelişime açık bir düzen oluşturmak için uzman bir ergo terapistine yönlendirilmesi ve kontrollü bir gelişim planı oluşturulması önerilmektedir.

Ailenin ergoterapi faaliyetleri ve yönelimleri, terapi sürecinin aile ile bütüncül yürütülmesinde yüksek verimlilik nedeniyle birey için daha olumlu ve anlamlı sonuçlar sağlayacaktır.

Araştırma, eğitim ve koruma Tedavide ilerlemelere yol açtı ve Down sendromlu bireylerin yararlanma fırsatları üzerinde büyük bir etkisi oldu. Yaşam beklentisi son yıllarda dramatik bir şekilde arttı (1983’te 25 yıldan 60 yaşına) ve Down sendromlu insanlar lisedeydiler, üniversiteye gidiyorlardı, sosyal ve eğlence faaliyetlerine katılarak, bağımsız yaşayarak ve kendilerini savunarak topluluklarını canlandırıyorlardı. Haklar.

ergoterapi uygulayıcıları Down sendromlu bireylerin ve ailelerin yaşam potansiyellerine ulaşmalarına yardımcı olur. Down sendromunun tedavisi, Down sendromu teşhisi konulur konulmaz başlatılmalı ve bireyin yaşamı boyunca devam etmelidir.

Down Sendromlu Çocuğunuz İçin Yenilikçi Bakım

Bugün Down sendromlu çocukların aileleri parlak ve üretken bir gelecek bekleyebilir ve planlayabilir. Dicle Özel Eğitim Merkezi, bakım için yenilikçi bir yaklaşım sunmaktadır. Aşağıdakiler aracılığıyla Down sendromlu çocukların ve ailelerinin optimal sağlık, gelişimsel statü, sosyal-duygusal işlevselliği ve uyumunu sağlamayı hedefliyoruz:

• Yapılandırılmış değerlendirmeler ve sürekli izleme
  • En iyi uygulamalara ve bakım standardına dayalı kişiselleştirilmiş tedavi planlaması
  • Çocukluk boyunca bakım koordinasyonu, desteği ve yardımı
  • Eğitim ve savunma
  • Geçiş planlaması

Gelişimsel ve Davranışsal Pediatri Bölümünün bir parçası olarak,  size ve çocuğunuza evde, okulda ve toplumda yardımcı olmak için sürekli destek ve kişiselleştirilmiş terapiler sağlıyoruz.

Rehabilitasyon

Rehabilitasyon içeriği.

Görme Eğitimi

Görme Eğitimi içeriği.

Otizm

Otizm içeriği.

Özel Öğrenme Güçlüğü

Özel Öğrenme Güçlüğü içeriği.

Fizik Tedavi

Fizik Tedavi içeriği.